dinsdag 29 maart 2011

Review: Tea Tree lijn van The Body Shop

Ongeveer een jaar geleden begon ik wat problemen met mijn huid te krijgen, niet heel extreem maar ik kreeg wel veel jeugdpuistjes.
Ik heb toen heel veel producten uitgetest maar nooit was ik echt tevreden, tot ik de tea tree lijn van TBS tegen kwam! Het klinkt misschien te mooi om waar te zijn maar bij mij verdwenen de puistjes echt en zolang ik de producten blijf gebruiken blijven ze weg,


Tea tree komt uit (je raad het al..) een boom! het heeft een bacterie dodende werking en is dus erg geschikt tegen puistjes.
Ik heb inmiddels al 4 keer het proefsetje gekocht van deze producten omdat ze zo lekker klein zijn, ik heb maar een klein plankje in de badkamer en daar passen ze precies op :P
Het proefsetje is 15 euro.


Ik begin met de olie, deze gebruik ik het minst van de 4.
Deze olie is ideaal om mee te stomen; doe kokend water in een bak, 2 drupjes olie erbij, handdoek op je hoofd. Zo reinig je je huid en je porien gaan open staan.
Je kan de olie ook direct op de huid aanbrengen, als je bijvoorbeeld een puistje hebt. Ik deed dat vroeger weleens maar nu is het bij mij niet echt meer nodig.


Dan de Skin Clearing Lotion, mijn favoriet!
Ik heb nog geen nadelen aan deze lotion kunnen ontdekken; Hij trekt heel snel in, werkt heel verkoelend en zorgt ervoor dat puistjes verdwijnen en wegblijven.


Dan de toner, die gebruik ik ook dagelijks vóór ik de lotion opdoe.
De toner werkt heel verkoelend, hij voelt heel fijn aan op mijn huid.
Wat ik wel een nadeel vind is dat onderin het flesje een wit spulletje ligt, ik moet heel goed schudden om dat weer te mengen met de vloeistof.


Als laatste de face wash, ik gebruik deze altijd onder de douche.
Ook deze doet zijn werk prima en mijn huid voelt echt een stuk schoner aan, wel een nadeel is dat mijn huid een beetje trekkerig voelt na gebruik.

Conclusie:
Voor mijn huid zijn deze producten perfect! ik gebruik ze al lang en ben zeker van plan om ze opnieuw te kopen.

xxxIsabel



3 opmerkingen: