vrijdag 25 maart 2011

Vlees Eten

'De meeste mensen in Nederland eten vlees, dat is van kinds af aan aangeleerd en de meeste mensen weten niet beter. Ik eet zelf geen vlees, deels omdat ik opgegroeid ben met dieren om mij heen.

Ik vind dieren zelf even belangrijk als mensen, ze kunnen denken, pijn voelen en een dier kan van je houden. Maar dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen. Helaas is de vleesindustrie nog altijd merendeels onmenselijk. Tuurlijk heb je tegenwoordig bio en scharrel vlees maar dit is vaak erg mislijdend en de omstandigheden zijn niet veel beter.

Veel mensen willen wel vegetarisch worden maar zeggen dat niet te kunnen omdat ze niet zonder vlees kunnen. Dat is onzin want als miljoenen mensen het wel kunnen waarom jij niet? Ook zeggen veel mensen dat vegetarisch zijn niet gezond is en je dan niet de goede voedingsstoffen binnen krijgt, ook grote onzin, het is bewezen dat je met vleesvervangers wél de goede voedingstoffen binnen krijgt.'


Pas moesten we op school een stukje over vlees eten schrijven, ik heb het bovenstaande ingeleverd. Ik heb dit stukje niet geschreven om iemand over te halen vegetarisch te worden. Ik hoop alleen dat mensen wat bewuster omgaan met vlees. Wist je dat als iedereen in nederland één dag in de week geen vlees zou eten het hetzelfde effect zou hebben als 100 miljoen auto's minder?

xxxIsabel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten